Skip to main content

Comfy Cosy Shooting?

Comfy Cosy Shooting  

Dengar saja nak shooting darah gemuruh semua mari dalam diri. Mari ketar lutut semua bagai. Bila diingatkan memang kelakarlah nak shooting bagai kan , macam artis je rasa. Tapi kami shooting untuk comfy cosy lah bukan berlakon drama yee. 


Setup barang-barang 

Sebelum nak shooting tu kena lah setup semua barang-barang untuk shooting kan. Saya dan Dr Safiya bertukus lumus untuk setup barang-barang. Kami sidai kain pasang comfy cosy dihanger dan susun cantik, al-maklumlah nak shootingkan kena nampak cantik-cantik dan kemas. Nak setup ni bukan kejap tau, lama juga kalau tak silap dalam 1 jam juga masa diambil untuk setup barang-barang shooting. Penat tu memang lah, habis berpeluh badan tambahan bulan puasa ni kan hanya Allah jee tahu. 

Stanby untuk shooting 

Shooting Bermula  

Mula-mula  nak shooting ni memang lucu apabila diingatkan , sebabnya rasa nak gelak je memanjang. Nasib photographer tu kawan baik sendiri kalau tak maunya kena marah oleh tukang photographer tu. Ambil masa juga lah untuk shoot part saya ni, mana tak nya asyik nak ketawa jee. Langsung tak boleh nak buat serius asyik nak gelak jee sepanjang shoot tu. Tapi iyerlah kan kena lah serius juga , kalau tak memang tak menjadi shootinglah jawabnya. 


First shoot tu, memang nervous gila kot, terketar-ketar bagai semua tu. Tapi alhmdulilah lama-lama dah jadi lancar dengan sendiri. Dr safiya lak cool and steady jee bila bercakap macam sudah biasa. 
hehehe 

Shooting ini mengambil masa juga dalam 1 jam lebih kurang macam tu , itupun berhenti sebab camera tukan photographer dah habis bateri. Kalau tak mau nya sambung lagi shoot itu. Nak buat macam mana kan bateri dah habis. Baru semangat nak shoot lagi dan terasa macam diri ini artis jee. Artis Comfy Cosy..  

 




Nantikan Video kami yee : 











Comments

Popular posts from this blog

Berapa Meter Kain Untuk Buat Baju?

Awak rasa saya ada masa untuk sakit kepala? Pening juga ya kalau nak ukur anggaran kain untuk buat baju, baru sorang..belum untuk suami, anak-anak lagi...hmmm....Tak perlu pening-pening kepala lagi untuk ukur guna pembaris atau tanya para tukang jahit yang kadang-kadang sama pening juga bila anda nak beli kain untuk buat baju. Saya beri anda 'panadol' nya..hehe..ambil calculator kira je..semoga dapat membantu anda semua.

Jadual Anggaran Belian Kain Pasang

Untuk Sepasang Baju berapa Meter Diperlukan ? "Biasa kalau nak buat sepasang baju kurung atau sepasang baju melayu kainnya berapa meter diperlukan ?" Itulah soalan yang biasa kami dengar dari customer kami. Betul da nak tahu kena lah tanya baru tahu bukan? hehehe Untuk mudahkan semua , saya sediakan satu jadual senang untuk tuan / puan lihat sendiri dan senang untuk membuat anggaran berapa-berapa meter diperlukan . Berikut merupakan jadual untuk tuan / puan lihat sendiri dan senang untuk membuat anggaran semasa membeli kain pasang. KAIN BIDANG 60  JENIS FESYEN KAIN YANG DIPERLUKAN XS – M L XL Dress / Jubah 3 Meter 3.25 Meter 3.5 Meter Baju Kurung 3 Meter 3.25 Meter 3.5 Meter Blouse 1.5 Meter 1.75 Meter 2 Meter   KAIN BIDANG 45  JENIS FESYEN KAIN YANG DIPERLUKAN XS – M L XL Dress / Jubah

Bolehkah Lelaki Pakai Baju Sutera?

Ini Kisah Batik Sutera  Semalam saya pergi survey ke salah satu kedai pengeluar batik yang terkenal di Terengganu.  Jauh juga perjalanan nak ke sana. Kira-kira sejam perjalanan dari rumah kami. Saya cari lokasi ni dari google, jumpa Fb Page. Lihat alamat di situ dan lokasi yang diberikan. Rupanya alamat tersebut menghantar kami ke rumah mereka. Saya cuba lagi cari alamat, Alhamdulillah akhirnya bertemu juga. Kami tiba kira kira jam 6.15 petang. Rupanya kedai ini biasanya ditutup jam 5 petang. Tetapi hari tersebut mereka tutup lambat kerana ada customer yang datang buat tempahan. Alhamdulillah memang rezeki kami dapat bertemu dengan Puan pengusaha kedai ini. (biasanya Cuma staff sahaja yang jaga kedai).. lega rasanya selepas datang dari jauh bersama sama anak-anak kecil.   Kisah di Kedai Saya terus masuk ke kedai. Saya, "saya berminat nak tengok batik sutera " Pengusaha, "Sutera... lelaki tak boleh pakai ya, saya kena beritahu ni.. JAKIM baru kelua