Skip to main content

Comfy Cosy Di Klinik Pengigian ?

Rabu , 4Julai.2017 

Saya ke klinik pergigian untuk membuat pemeriksaan gigi saya yang  sering sakit sejak kebelakangan ini. Sebut sahaja  klinik pergigian memang tak lekang dari orang ramai. Ramai yang amat orang di sana. Tak silap saya , saya sampai di klinik itu awl pagi dan mind set saya mesti tiada orang lagi pada masa itu tapi mind set saya rupanya salah, pada masa saya tiba di klinik itu orang sudah penuh memenuhi ruang klinik. Saya macam biasa dengan muka jemu dan bosan mengeluh sebab saya tahu saya akan kebosanan memandangkan orang yang ramai di klinik itu.Saya pun memasukkan ic saya untuk membuat pendaftaran. Sekejap kemudian saya dipanggil oleh seorang nurse.  



Nurse : Dik pernah tak datang klinik ni ?

Saya : Pernah.

Nurse : Ok dik, duduk dulu yee nanti saya panggil.

Saya pun duduk ditempat yang disediakan untuk menunggu. Tak berapa lama kemudian nurse pun panggil nama saya kembali. 

Nurse : Dik masuk dalam bilik ini yee.

Saya : Ok. ( Ikut arahan nurse itu) 

Nurse : Dik ada apa-apa penyakit tak sebelum ini? Kencing manis ke? Darah tinggi ? jantung ke? 

Saya : Hah? (muka terkejut) tak ada lagi saya rasa, kenapa yee? 

Nurse : Ohh, tak ada apa-apa saya Cuma ingin tahu. ( Lalu nurse itu memeriksa tekanan darah saya) 

Saya : Okay. 

Nurse : Adik belajar lagi atau sudah bekerja? 

Saya : Saya sudah bekerja sekarang. 

Nurse : Kerja kat mana yee? Keje apa? 

Saya: Kerja dekat tok jembal, saya buat marketing. Jual kain pasang online. 

Nurse : Kain pasang ? ( muka ingin tahu ) 

Saya : iyer kain pasang. Banyak jenis juga kain pasang saya jual , ada English cotton, Japanese cotton, sutera Vietnam dan banyak lagilah. 

Nurse : Sutera Vietnam? Tak pernah dengar pun. Kain macam mana itu? (Nurse tu pun membisik-bisik pada kawan dia yang kat sebelah, yang bernama kak yah. ) 

Kak Yah : sutera Vietnam? Kak yah tak rajin dengar lagi sutera Vietnam ini. Kainnya dia macam mana tu? Lau ada sample kak yah nak tengok. 

Saya : Macam ini , (sambal menunjukkan gambar kain sutera Vietnam ke nurse-nurse tu)
 Kak yah : Cantik corak dia. Ginilah kak yah ni jenis kena tengok kain itu depan-depan. Adik boleh dating sini lagi untuk tunjukkan kain itu kepada kami. 

Saya : ohh, boleh jee. Tak ada masalah. Bila nak suruh saya datang? Bila free? 

Kak yah : Kami free pukul 1. Boleh tak adik mari ? 

Saya : boleh in sya Allah. Kalau macam itu kak yah bagi no telefon ke saya, nanti senang kalau ada apa-apa. (Lalu kak yah itu memberi no telefon dia ke saya dan saya pun terus balik ke tempat menunggu.  

Tungu punya tunggu akhirnya nama dipanggil untuk membuat pemeriksaan gigi. Tapi hanya periksa gigi sahaja dan doctor bagi appointment untuk tampung gigi. Geram juga pada masa tu, mana taknya tunggu punyalah lama, tup-tup suruh datang semula. Tapi bila di fikir-fikirkan balik ramai lagi yang perlu dirawat. Saya pun pergi ke kaunter untuk mengambil kad temu janji dan tarikh temu janji saya sebulan akan datang.  

 Khamis, 5.Julai.2017  

Seperti yang dijanjikan keesokannya saya datang lagi ke klinik pergigian itu dengan membawa beberapa jenis contoh kain pasang sutera vietnam dan beberapa pattern lain lagi seperti japanese cotton dan english cotton. 

Tepat pukul 1 tengahari saya sampai disana. Sesampainya disana saya terus menghubungi kak yah tu untuk memaklumkan akan kedatangan saya di klinik itu. 

Saya : Assalamulaikum kak yah saya da ada depan klinik ni. 

Kak Yah : Waaikumusalam dik, Okay dik. 

Tak lama selepas itu kak yah datang menghampiri saya. Setelah bersalam-salaman dengan dia sya terus diajak masuk didalam klinik dan kebetulan pada masa itu adalah masa orang tengah rehat jadi tak ada orang yang sakit hanya nurse-nurse dan doktor-doktor gigi sahaja yang ada. Setelah mendapatkan beg yang berisi kain pasang saya terus membawa masuk beg tu kedalam klinik.  

Tanpa saya lengahkan masa saya terus mengeluarkan kain-kain pasang yang saya bawa itu keluar dari beg dan lihat beberapa nurse da tak sabar untuk melihatnya. Sehelai demi sehelai saya keluarkan dan lihat diorang memerhati je sambil mulut tak henti-henti memuji akan kecantikkan kain pasang itu.  

Saya : Ini ada beberapa jenis kain pasang yang saya bawa , boleh lah tengok yee mana yang berkenan. 

Kak Yah : Dik mananya sutera vietnam ? (Muka pernah dengan excited) 

Saya : Ohh , ada ( sambil menunjukkan beberapa pattern sutera vietnam yang dibawa) 

Di luar jangkaan saya , saya ingatkan diorang ni tak suka akan sutera vietnam tapi pertama kali saya tunjukkan sutera vietnam saya boleh nampak dari segi reaksi diorang tunjukkan dan saya tahu diorang sudah jatuh hati pada sutera vietnam ini. Saya pun menerangankan tentang ciri-ciri sutera vietnam ini. 

Tak lama pun saya disana lebih kurang dalam 30 minit akhirnya saya berjaya menjual 1 pasang vietnam silk sakura dan 1 pasang vietnam silk orkid. Ramah-tamah nurse-nurse kat klinik pengigian ni. Terima yee kakak-kakak nurse kerana beli kain pasang dengan saya.   




 
 Jika ada sesiapa yang tinggal di sekitar Kuala Terengganu boleh Hubunngi Reen untuk set appoitment jika berminat untuk melihat kain pasang, reen boleh datang direct ke office.

Dan bagi yang tinggal di luar Kuala Terengganu boleh hubungi Reen  di (017-9322981)untuk order atau sebarang pertanyaan berkenaan kain pasang ini.

Untuk pembelian secara online , boleh terus layari   https://www.comfycosy.com.my/ untuk melihat corak sutera vietnam yang cantik-cantik. 

Tak tahu nak beli secara online ? Tak apa boleh lihat video dibawah
https://www.facebook.com/pg/comfycosy.cc/posts/?ref=page_internal

Akhir kata terima kasih buat akak-akak nurse yang beli kain pasang dengan saya. Jangan lupa like Page FB  ya :

 


 Sehingga bertemu lagi di lain waktu.. Assalamulaikum 











    

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Meter Kain Untuk Buat Baju?

Awak rasa saya ada masa untuk sakit kepala? Pening juga ya kalau nak ukur anggaran kain untuk buat baju, baru sorang..belum untuk suami, anak-anak lagi...hmmm....Tak perlu pening-pening kepala lagi untuk ukur guna pembaris atau tanya para tukang jahit yang kadang-kadang sama pening juga bila anda nak beli kain untuk buat baju. Saya beri anda 'panadol' nya..hehe..ambil calculator kira je..semoga dapat membantu anda semua.

Jadual Anggaran Belian Kain Pasang

Untuk Sepasang Baju berapa Meter Diperlukan ? "Biasa kalau nak buat sepasang baju kurung atau sepasang baju melayu kainnya berapa meter diperlukan ?" Itulah soalan yang biasa kami dengar dari customer kami. Betul da nak tahu kena lah tanya baru tahu bukan? hehehe Untuk mudahkan semua , saya sediakan satu jadual senang untuk tuan / puan lihat sendiri dan senang untuk membuat anggaran berapa-berapa meter diperlukan . Berikut merupakan jadual untuk tuan / puan lihat sendiri dan senang untuk membuat anggaran semasa membeli kain pasang. KAIN BIDANG 60  JENIS FESYEN KAIN YANG DIPERLUKAN XS – M L XL Dress / Jubah 3 Meter 3.25 Meter 3.5 Meter Baju Kurung 3 Meter 3.25 Meter 3.5 Meter Blouse 1.5 Meter 1.75 Meter 2 Meter   KAIN BIDANG 45  JENIS FESYEN KAIN YANG DIPERLUKAN XS – M L XL Dress / Jubah

Bolehkah Lelaki Pakai Baju Sutera?

Ini Kisah Batik Sutera  Semalam saya pergi survey ke salah satu kedai pengeluar batik yang terkenal di Terengganu.  Jauh juga perjalanan nak ke sana. Kira-kira sejam perjalanan dari rumah kami. Saya cari lokasi ni dari google, jumpa Fb Page. Lihat alamat di situ dan lokasi yang diberikan. Rupanya alamat tersebut menghantar kami ke rumah mereka. Saya cuba lagi cari alamat, Alhamdulillah akhirnya bertemu juga. Kami tiba kira kira jam 6.15 petang. Rupanya kedai ini biasanya ditutup jam 5 petang. Tetapi hari tersebut mereka tutup lambat kerana ada customer yang datang buat tempahan. Alhamdulillah memang rezeki kami dapat bertemu dengan Puan pengusaha kedai ini. (biasanya Cuma staff sahaja yang jaga kedai).. lega rasanya selepas datang dari jauh bersama sama anak-anak kecil.   Kisah di Kedai Saya terus masuk ke kedai. Saya, "saya berminat nak tengok batik sutera " Pengusaha, "Sutera... lelaki tak boleh pakai ya, saya kena beritahu ni.. JAKIM baru kelua